cerite yang agak bengong....


Bismillahirrohnanirrohim.....

ha... aku terdengar satu cite ni...
meh bace then korang pk2 kn lar...

pada suatu masa dahulu kala..... *xbrape nk dulu kala la kn...
terdapat dua orang tuan dan dua orang kuli....

tuan 1: ko nk taw...aku punye kuli ni bengong semacam...xtaw lar dulu kecik2 dia makan ape... aku pon konpius...

tuan 2: bengong cam mane tuh....

tuan 1: ko nk taw...meh aku tunjuk kn... kuli 1...meh sini meh...

kuli 1: ye tuan!

tuan 1: ko pegi balik umah naik bus...tgk keta mini cooper hade ke x?

kuli 1: (tanpa sebarang persoalan) Baik tuan!

tuan 1: ko tgk...punye ler bengong kuli haku ni...bkn ke haku ni naik mini cooper..die slamber abah die jer gi balik naik bus sbb nk tgk keta mini cooper nie hade ke x kat umah...

tuan 2: kuli ko tu xda la bengong sangat...kuli haku lagi bengong..kuli 2! meh sini kaw!!

kuli 2: ye sy tuan!

tuan 2: kuli 2...ko pegi balik umah..tgk haku hade kat umah ke x?

kuli 2: baik tuan!

tuan 2: ko tgk tuan 1! betape bengong nye kuli 2 ni...haku suruh balik tgk haku hade kat umah ke x die pegi ikot je ckp haku...sedangkan haku hade je dpn mate die ni..

dalam perjalan pulang...kuli 1 terserempak dengan kuli 2..dorang curik2 mase bersembang sbb nk melaksanekan tugas yang agak bengong tuh...

kuli 1: kaw taw kuli 2...tuan haku tu bengong ya amat!!

kuli 2: apsal plak? bukan kaw kate die the best boss ever kaw dapat ker??

kuli 1: ye la...tu x dinafikan..tapi kali ni die agak bengong lar..kaw taw...die suruh haku balik tgk mini cooper die hade ke x kat umah...kalo die suruh amik keta 1 agi xpe gak...xda la bengong sgt....

kuli 2: tuan haku lagi bengong..hade ke die suruh haku balik tgk die hade kat umah ke x....die kan hade henpon..tepon je lar kat umah...tnye die hade ke x? betoi x?

kuli 1: bengong sungguh tuan kaw!



azhanshah kate - ni la jadi nye..kalaw kite xda persoalan dalam hidup..renung2 kan dan selamat beramal..hihihi

3 Responses
  1. Eyda Syahida Says:

    hahaha ko ssuai ngn watak mane eh? lalala :p


  2. giler bengong laa . .
    ko wat entry nie jd bengong taa . hwa3 . .


  3. yad'z Says:

    hahaha.... dasarrr sengalll.!! merepek ja!! ahaa


Nak Tengok Tapak Kaki Bley??