burung...

ari tu gua lepak2 kat umah..biase ar..hari minggu kan..nk pi mane agi..
nak gi shopping pun xda duit..
so menatap lar wajah bonda dan ayahda gua kat umah..
nabi kate dapat pahala..tu yang x berkelip mate gua menatap..
sampai bonda perli gua..
"dah meroyan ke asyik tengok muke aku je"
"pahala free mak oi..sape xnak" gua balas..

tetibe gua tengah sedap menatap..
kawan gua datang rumah..
ajak gua pi kedai pets..gua taw die ni sibuk je cam binatang..
kacau gua tengah wat pahala..
gua pun dengan malas dan perasaan hampeh ikut jer..

sampau je kedai pets tuh..
gua dan kawan gua ni masuk kedai..
ade la sorang apek tua ni semat gak pakaian die..

apek: lu maw beli apa?
gua: kawan gua maw beli burung..itu burung merpati..ada ka?
apek: merpati xda lar..itu tiong ade..

gua dengan kawan gua dok usha lar burung tiong tuh..
bley tahan cantik die..
comel n jinak..

gua: ni berapa apek?
apek: owhh..ni tarak mahal..murah saja..3** hengget?
gua: apsal mahal sangat ni apek? sebab ape mahal bebeno ni?
apek: ni burung ha..manyak spesial..ni bulung buleh nyanyi...eh2..nyanyi lar burung..

tetibe burung tu nyanyi...
syok punya dendang kan gua lagu awie..
merdu ibarat buluh perindu..
sedap ibarat cokelat kek secret resepi
mak aih! terkejuzz beruk gua..bley plak nyanyi...

kwn gua: mahe bebeno..cecube tanye ade burung lain x?
gua: xda burung lain ka? ni burung ni berapa?
apek: ni?..ni bulung manyak mahal...4** hengget!
gua: apasai? ni burung manyak senyap! tarak bley nyanyi..
apek: memang lar bulung ni senyap..tarak boley nyanyi..tapi ini bulung ni composer ma...tadi bulung tu nyanyi..ini bulung yang tulis itu lagu...

hampeh..gua maw je lekukk kepale apek ni..
skali tuan punye kedai ni kate tu orang gila..
nasib kaw orang gila..kalo kaw orang wat2 gila..
gua perambat dengan penyapu!

azhanshah kate - yang peling nyer..burung tu betoi2 bley nyanyi lagu awie ker?


0 Responses

Nak Tengok Tapak Kaki Bley??