poem a.k.a. rintihan hati

saLam..

hahaha..hari gua nak share sumthing yg dah lame gua tulis..ari gua dah publish kat fb gua..then ade lar kata2 semangat dari readers gua..skunk gua nk tgk readers kat sini plak..kalau ade..gua nk start writing agi..dulu gua mmg active writing poem..but tu mase skulah..then dah msuk u..gua dah ilang ide nk buat..neway..korang baca and then comment okeyh??


pergilah
jauhi diri ku
aku bukan untuk mu
kau ditakdirkan bukan bersama ku
kita diibaratkan bagai si pipit dengan si engang
bagai langit dan bumi
bagai bulan dan bintang
begitu jauh perbedaan antara kita berdua

pergilah dikau, sayang
pergi bersama memori indah kita bersama
agar memori itu tidak meracuni hidupku
agar memori itu tidak membakar hatiku
biarkan aku sendiri

sayang,
aku memang bukan untuk mu
aku diibaratkan seperti ketulan batu-batu kecil dipinggiran jalan
yang tidak membawa erti sedikit pun buat dirimu
kau yang umpama permata yang bersinar
sinaranmu menerangi segenap alam fana ini

sayang,
teruskan lah sinaranmu itu
agar sinaranmu itu membawa kebahagian dan kegembiraan kepada yang lain
agar sinaranmu itu menjadi suatu petunjuk kepada kegelapan

aku?
biarkan aku sendiri disini
aku tetap bahagia sendiri
kerna kebahagianmu adalah kebahagianku
kerna kegembiraanmu adalah kegembiraanku

sayangku,
sesungguhnya aku bukan untuk mu


p/s-dalam hati ade taman..hahaha!!
4 Responses
  1. salam...

    sangat sayu membaca entri ni..

    ** folo ur blog..


  2. azhan shah Says:

    wslm...
    tengss for being 1 of my follower..



  3. bobiedanbad Says:

    s salam...sayu hati membacanya..teruskan berkarya bro :)


Nak Tengok Tapak Kaki Bley??